Werknemer in de spotlight: dossierbeheerder Joris

Een boekhoudkantoor staat of valt met de accountants die er werken. Daarom willen we vanaf nu onze collega’s extra in de bloemetjes zetten! Deze maand in de spotlight: dossierbeheerder Joris. We vroegen hem om de ins en outs van zijn job uit de doeken te doen. Benieuwd wat werken bij Multifisk precies inhoudt? In onderstaand interview geven we je alvast een blik achter de schermen!

Hi Joris, kan je eerst eens een woordje uitleg geven over jouw functie binnen Multifisk?

Als dossierbeheerder volg ik van A tot Z de accounts van mijn klantportfolio op. Dat doe ik al sinds 2017 bij Multifisk, voordien werkte ik 10 jaar bij een ander boekhoudkantoor. De laatste tijd vraagt onze zaakvoerder Lieven me echter meer en meer om hem te assisteren bij besprekingen en bij de ontvangst van nieuwe klanten. Naast het pure boekhoudwerk sta ik zo ook in nauw contact met nieuwe en bestaande klanten, wat mijn job veelzijdig en plezant maakt. Er zijn dus zeker doorgroeimogelijkheden en je krijgt de vrijheid om je eigen sterktes te vinden en te ontwikkelen.

Concreet werk ik aan de (BTW-)aangifte, de vennootschapsbelasting, administratieve taken… en daarnaast ben ik ook voor iedere klant in mijn portfolio het centrale aanspreekpunt, zowel voor de klant zelf als hier bij ons intern op kantoor. Door dat dichte contact groeit ook een vertrouwensband, wat enerzijds tot een betere samenwerking leidt en anderzijds ook veel voldoening geeft aan mijn job.

Wat zijn voor jou de doorslaggevende redenen geweest om bij Multifisk te beginnen?

Goh, dat zijn er wel een paar. Lieven en ik zijn zot van paarden en het is tof om zo’n interesse met je baas te delen. Bovendien ligt Multifisk dicht bij huis en is het makkelijk te bereiken omdat het op een boogscheut van de afrit van de E40 ligt. En uiteraard speelt ook de jobinhoud een belangrijke rol – de dossiers die ik toegewezen krijg liggen vaak ook binnen mijn interessegebied en zijn zeer divers, van bakkers tot paardenfokkers en zelfs CEO’s van grote bedrijven. 

Nu je al een tijdje bij ons aan de slag bent, wat is volgens jou het grootste verschil tussen Multifisk en andere boekhoudkantoren?

De sfeer tussen de collega’s onderling en met onze klanten. Verjaardagen worden gevierd, de Kerst- en Nieuwjaarsperiode is altijd heel gezellig, en ieder kwartaal gaan we na de BTW-aangifte samen uit eten. Er hangt hier ook altijd een familiale sfeer – stijf gedoe zal je bij ons niet vinden. Die mentaliteit trekken we door naar onze klanten waardoor iedere samenwerking vlot en losjes verloopt. 

Een tweede verschil met andere boekhouders is de locatie. We zitten in een modern kantoor, mooi ingericht en met kwalitatief materiaal. Uiteindelijk spendeer je veel tijd op je werkplek, dus een toffe werkomgeving is belangrijk. 

En last but not least: je krijgt altijd ondersteuning en feedback van je collega’s wanneer je daar om vraagt. Dossiers gaan correct buiten en worden grondig nagekeken. Bovendien is er altijd een overlegmoment waarop we dossiers bespreken. Je wordt goed begeleid en pas na de nodige controles vertrekken de dossiers naar de fiscus. Die grondigheid is, zowel voor de teamgeest intern als voor onze klanten, een belangrijk verschil met onze concurrenten.

Wat zou je nog aan nieuwe collega’s willen meegeven?

De grootste troef die Multifisk te bieden heeft is de teamgeest. We helpen elkaar bij vragen of problemen en van een hiërarchische bedrijfsstructuur is er geen sprake. Iedereen krijgt de vrijheid om hun talenten te ontwikkelen, om hun job goed te kunnen doen en om bij te leren. 

Ben je zelf op zoek naar een inspirerende job binnen accountancy en fiscaliteit, op een modern kantoor en met toffe mensen om je heen? Bekijk dan snel onze openstaande jobs of neem contact op. Wie weet tot snel!

54321
(0 votes. Average 0 of 5)